Tuesday 3 December 2013

AFtEr A LoNg TiMe....

Bismillahirrahmanirrahim.....
Assalamualaikum.....

Hurm hye buddyz....da lama sangat rasanya aku xupdate blog ni....kira2 tahun ni, baru sekali jer aku update blog..haha..tu pon sbb befday aku yg dulu....hehe

Sangat banyak benda yang aku nak kongsi pasal life aku, family, coursemate, housemate, and soulmate...eh??? hehe....

Banyak sangat dugaan hidup aku sepanjang 2013 ni...... yela first time duk umah sewa kan...baru nak belaja manage duit, masa, study & yg penting dr sini aku belaja apa tu erti KAWAN, SAHABAT & TEMAN....

Aku rasa xperlu kot aku nk cerita satu per satu masalah aku kan, yela...ader bagusnye aku je yg taw apa masalah aku tu cuma aku perlukan sokongan KALIAN.... =)

Btw, aku selalu je JALAN-JALAN kat blog2 followers aku & blog2 femes tu...ye r, kot2 ader ILMU yg aku boleh belajar ke, post yg boleh bagi aku SEMANGAT ker...kan? huhu...

Yela, walau ape pon jadi kat dalam hidup kita nie, kite kena hadapi ngan tenang...tol x? huhuhu... HADAPI tau?? bukan LARI drpd masalah tu.....kalau LARI, memang sampai sudah la masalah tu xkan settle kan???

Aku nak sangat buat blog aku ni mcm diari aku pd waktu itu, sbb aku SANGAT perlukan SUPPORT... tp aku sedar....Tak semua masalah kita boleh cerita kat satu dunia kan?? Lagi pon kita ader TUHAN...

Kawan aku time matrik pernah cakap...setiap ujian/dugaan hidup tu pasti ader hikmahnyer.... jika ALLAH memberi UJIAN kpd hambaNya, sesungguhnya Dia rindukan rintihan hambaNya untuk bersujud dan meminta petunjuk dari-Nya....dan ALLAH takkan memberi UJIAN diluar kemampuan hambaNya....

So dr situ la aku temui diri aku yg sebenar, dan dari situ juga aku jumpa kekuatan itu...Selain tu, aku xtempuhi benda ni sorang2 taw...pasti la ader Teman.... Teman jatuh bangun aku.....THANKS TO MR. IDZ, sbb sentiasa ada untuk bg semangat & sokongan disaat aku jatuh, dan sentiasa berusaha untuk mengukir senyuman walaupon aku xmampu untuk senyum pada waktu itu....aku sangat2 hargai pengorbanan ko MR. IDZ....

Tak pe la...benda da lepas....biasa la tu kan...hidup ni kan ibarat RODA, kejap kat ATAS, kejap kat BAWAH...Terima kasih yg tak terhingga juga diucapkan kpd KAWAN2 yg da buat hidup aku kacau bilau & SAHABAT2 yg sentiasa bantu aku untuk terus kuat & tabah.... aku xpernah lupa korang dalam doa aku, mungkin aku xmampu untuk balas balik apa yg korang da buat kat aku, cuma suatu saat nanti aku harap ALLAH yang akan balas SEMUA yg telah kalian lakukan tu kan, huhu... THANKS A LOT BABE....

Alamak! apehal la pepagi agi aku da nak touching2 bagai ni...relax la... hehe....okeh, sebenarnya aku nak hilangkan ngantuk aku je ni...hehe...yela, lately aku tidow awal taw, lam kul 9.30 malam aku da dibuai mimpi...then aku bangun kul 3.....buat pape yg patot, then aku study la...cover balik yg tidow awal2 tu.,..hikhok!

Ye r...kalau aku xtidow awal, aku online je keje sampai kul 3 pagi, then i got nothing! So, baik aku tidow...at least aku leh bangun awal untuk study....sekarang body clock aku da balik asal cm zaman matrik dah, tidow kul 9 malam then bangun kul 3 pagi.... huhuu...

Eh korang taw tak lecturer aku ader share something, and aku aser ader bagusnye korang pon amalkan la aper yg aku nak share ni....cuba la kay??? tak rugi pape pon.....



okeh, aku rasa sampai sini je dulu post aku kali ni kay?? nnti ader masa aku update lg & share lg pape yg boleh di share la... haha...

hope so..hope so...

Wassalam.....



No comments:

Post a Comment